۱۳۸۸ مرداد ۳۰, جمعه

جهان هولوگرافیک

چند هفته پیش یکی از دوستام بهم کتابی رو معرفی کرد که از نظرش بهترین کتابی بود که در طول عمرش خونده بود. این کتاب در مورد نظریه هولوگرافیک است و چند روزیه منم خوندنشو شروع کردم. باید اعتراف کنم که از نظرم کتاب فوق العاده ایه. اسم دقیق کتاب "جهان هولوگرافیک" نوشته مایکل نیوتن هست که در ایران توسط داریوش مهرجویی (کارگردان معروف) ترجمه شده است. نویسنده در کتاب یک سری پدیده های متافیزیکی و پزشکی ( بخصوص مرتبط با ذهن و مغز) و حتی برخی مفاهیم عرفانی مانند وحدت کیهانی (ارتباط تمام مخلوقات و موجودات در هستی و یگانگی آنها در عین جدایی آنها در صورت) با نظریه هولوگرافیک توجیه و توصیف کرده است.
چیزی که در مورد این کتاب برام جالبه اینه که چگونه به کمک این نظریه فیزیکدانان، پزشکان و دانشمندان (در غرب) توانسته اند سایه ی حقایقی را مشاهده کنند که عارفان مشرق زمین قرن ها قبل به آنها رسیده اند. کتاب سرشار از آزمایشات و مشاهداتی است که پژوهشگران را به این حقایق سو داده است و در فهماندن و جذب خواننده تاثیر زیادی داره.

۱ نظر:

  1. به نام بی نام او

    سلام بر شما و همه رهروان نور، آگاهي و طريقت الهي .

    مسرورم از آشنایی باانسانهايي كه مي خواهند كيمياگرانه مس باورهاي زنگار گرفته درون خود و همنوعانشان را به طلاي ناب آگاهي الهي كيميا كنند.

    بیاییم عاشقانه و با توكل بر نيروي برتر هستي در چنان شاهراه بزرگي قرار بگیریم كه متعهدانه خود را مسوول خلق و توسعه فضاي انساني ارزشمند و زندگي زيبا بدانيم، و به این موضوع معتقد باشیم که زندگي زيبا و ارزشمند نيازمند انتخابي زيبا و سازنده است.

    لذا آگاهانه انتخاب نماييم كه با اوج انديشي و تحول در ذهن، كلام و اعمال خود را متعهد به تحول و تعالي خويشتن و آگاه سازي و حمايت ديگران نماييم .

    در پناه الله، دريا دل باشيم و دل انديش.
    تسليم حقيقي و سپاسگزار لحظه اي خداي مهربان باشيم
    تا به مقام صالح شدن در آييم و به تشخيص حق از باطل و شناسايي رسولان هميشه زنده هر عصر و دوره اي نايل گرديم و علی الخصوص لبیکی جانانه گوییم به رسولان حقیقی این برهه از حیاتمان که هریک چراغ آگاهی اند و دلیل راه.

    پاسخحذف